Right-wing smear of Obama debunked

Attempts by a right-wing magazine to smear Democratic Presidential contender Sen. Barack Obama were based on false information, CNN reported Monday.

Insight Magazine, a right-wing “investigative” magazine published by the The Washington Times, owned by Unification Church leader Sun Myung Moon, a conservative zealot, claimed Obama was educated at a radical Muslim school and attributed the information to the rival Presidential campaign of Sen. Hillary Clinton.

Reports CNN:

Allegations that Sen. Barack Obama was educated in a radical Muslim school known as a “madrassa” are not accurate, according to CNN reporting.

Insight Magazine, which is owned by the same company as The Washington Times, reported on its Web site last week that associates of Sen. Hillary Rodham Clinton, D-N.Y., had unearthed information the Illinois Democrat and likely presidential candidate attended a Muslim religious school known for teaching the most fundamentalist form of Islam.

Obama lived in Indonesia as a child, from 1967 to 1971, with his mother and step-father and has acknowledged attending a Muslim school, but an aide said it was not a madrassa.

Insight attributed the information in its article to an unnamed source, who said it was discovered by “researchers connected to Senator Clinton.” A spokesman for Clinton, who is also weighing a White House bid, denied that the campaign was the source of the Obama claim.

He called the story “an obvious right-wing hit job.”